JEFFREY SAH LETAK JAWATAN DARI PKR!

Tuesday, October 27, 2009


Naib Presiden PKR, Datuk Dr Jeffrey Kitingan (gambar) sah meletakkan jawatan dari parti itu. Demikian menurut sumber berita daripada portal news Malaysiakini yang disiarkan petang semalam.


Difahamkan kumpulan pendesak dalam parti PKR yang dikenali sebagai KDM task force atau KDMTF telah menyatakan perasaan kurang senang dengan perlantikan Thamrin Zaini sebagai Pengerusi Perhubungan PKR yang baru menggantikan Azmin Ali. Menurut jurucakap kumpulan itu, pemilihan Thamrin adalah satu tindakan yang akan melemahkan parti itu di Sabah.


"Thamrin siapa? Dia tidak pernah jadi wakil rakyat! Asal tanding kalah dari zaman USNO sampai sekarang. Lagipun dia bukan mewakili kaum yang terbesar dalam PKR. Jika kaum KDM yang begitu besar dalam PKR meninggalkan parti itu, siapa yang tinggal?" Tegas jurucakap yang enggan namanya disiar.


Ada juga yang membuat teori bahawa pemilihan Thamrin adalah satu sandiwara politik Anwar Ibrahim untuk melemahkan PKR Sabah. Kata teori itu lagi Anwar telah mengadakan pertemuan empat mata dengan DS Najib.

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP