NAJIB TEMUI KELUARGA MENDIANG TEO BENG HOCK

Tuesday, July 28, 2009


Najib bijak tangani isu kematian Teo Beng Hock.

Hari ini semasa menonton berita perdana TV3 saya agak terharu melihat pertemuan antara Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib dengan keluarga mendiang Teo Beng Hock di pejabatnya.

Selain ibu dan bapa mendiang Teo, keluarga yang lain dan bakal isteri mendiang juga turut kelihatan hadir dan bersalam dengan Perdana Menteri. Turut hadir sama ialah SETPOL Perdana Menteri yang baru, Dr Oh Ei Sun, yang saya pasti mengatur pertemuan tersebut kerana beliau yang mewakili PM semasa pengkebumian Teo.

Kematian mendiang Teo telah menjadi isu politik yang sensasi di Malaysia kerana kematiannya amat mencurigakan. Parti pembangkang terutama DAP dan PKR telah berusaha membangkitkan sentiment kaum ekoran isu kematian itu.

Namun setelah beberapa pemimpin UMNO termasuk pergerakan Pemuda UMNO Malaysia menyokong siasatan diraja, parti pembangkang gagal dalam usahanya itu. Kelihatan UMNO juga simpati terhadap kematian Teo dan mahukan siasatan menyeluruh.

Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO sebaik sahaja balik dari luar negara mengumumkan penubuhan inkues untuk mengetahui perkara sebenarnya yang berlaku menyebabkan kematian mendiang Teo. Serta penubuhan suruhanjaya diraja mengkaji cara-cara siasatan SPRM.

Dalam kenyataannya, PM sendiri akan menyerahkan laporan penyiasatan kepada keluarga mendiang Teo.

Daripada imej yang ditayangkan TV3, saya nampak keikhlasan di wajah Dato Seri Najib yang turut menuntut kebenaran dan keadilan kepada keluarga mendiang Teo.

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP