KERIS BERDARAH CINA?!! BIAR BETUL KARPAL!

Monday, June 15, 2009


KERIS BERDARAH CINA" : NAJIB NAFI DAKWAAN KARPAL (laporan dipetik dari web akhbar Cina)

bypass308.blogspot.com

SERIUS, GEMPAR DAN TERKEJUT BERUK"semasa ops lalang pada tahun 1987, adakah YB pernah sebut YB tidak akan simpan keris kecuali keris ini dapat rasa darah orang Cina?" Ini bukan cerita main-main, inilah soalan yang diajukan karpal sigh dalam dewan rakyat hari ini.
Foto: MAHARAJAH SINGH MALAYSIA

Dengan bukan main-main juga, orang yang diajukan soalan tersebut, yang 1Malaysia sanjung, PM ds Najib berkata, "Perkara ini tidak pernah berlaku, saya tak pernah buat kenyataan seperti yang dikatakan oleh YB, oleh itu yang harus minta maaf bukan saya, tetapi beliau sendiri (karpal)."


Ramai yang terkejut beruk apabila karpal ungkitkan soalan pasal peristiwa 22 tahun lalu, siapalah yang masih ingat, kalau masa tu ada akhbar laporkan ungkapan sedemikian, memang najib tak boleh nafi.

Tapi karpal pun janganlah ingat najib dah nyanyok, nak buat tuduhan melampau sebegitu, sepatutnya masa nak tanya tu kenalah bawa sekali bukti yang ada, bukan tanya untuk sedap mulut je. lagi pun ni soalan jenis sensitif yang kalau silap langkah boleh cetus macam-macam insiden tak senang.

Bagaimanapun, lim kit siang yang juga salah seorang tahanan ops lalang memberitahu bahawa menurut satu catatan dewan rakyat pada 3.3.1988 memang ada catatan yang menunjukkan Pada 17.10.1987, pada satu perhimpunan yang diketuai Najib selaku ketua pemuda umno ada menampilkan kain rentang yang tertulis ayat bermaksud merahkan keris dengan darah orang Cina.

PM ds Najib menafikan beliau ada perkatakan soal "darah cina" dan "keris" seperti didakwa karpal, oleh itu beliau tidak perlu mohon maaf kepada masyarakat Cina. sebaliknya beliau kata karpal lah yang sepatutnya minta maaf.

2 comments:

mrakunman June 15, 2009 at 9:22 AM  

Tulisan saudara seolah mengambarkan bahawa adalah taboo mengungkit soal cina. King Singh dan King Lim mungkin hanya menguji tahap IQ dan memory Najib kot agar supaya Najib memberi jawaban menganggungkan cina yang akhirnya melayu akan terasa

musli oli June 15, 2009 at 11:47 AM  

salam saudara mrakunman, bila Melayu berpecah, cina jadi king maker...tapi najib dan isteri sudah layan maharaja cina lee kuan yew dengan satay dan kueh maka itu king karpal saja nak ungkitkan bahawa sebenarnya najib bermusuh dgn orang cina ketika jadi KPemuda umno.

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP