NIZAR HERO BARU PAKATAN RAKYAT!!

Tuesday, June 16, 2009

oleh: EMBO KOYOH


Menang pilihan raya, kalah dalam mahkamah. Salahkah Nizar membantah dalam Dewan Rakyat?

Tentu sekali kepada penyokong kerajaan mereka menganggap tindakan DS Nijar dalam Dewan Rakyat Isnin kelmarin tidak wajar. Yang bercakap itu bukan penyokong Nizar.

Yang bercakap tidak menyokong itu sebenarnya tidak pernah merasakan apa yang telah dilalui DS Nizar. Mereka tidak memahami perasaan DS Nizar. Setelah menang pilihan raya DUN. Di lantik jadi MB. Di lucut jawatan. Menang PRK Bukit Gantang. Mahkamah putuskan jadi MB semula. Di lucut lagi. Kalah pula di mahkamah.

Hakikatnya, DS Nizar seorang tokoh baru parti pembangkang yang sedang bersinar bintangnya. Dalam pemilihan PAS baru-baru ini, beliau mendapat undi tertinggi sekali dikalangan calon Majlis Tertinggi parti itu.

Tindakannya dalam Dewan Rakyat membuktikan DS Nizar adalah seorang pejuang politik sebenarnya. Kalau bukan protes di Dewan Rakyat, dimana lagi? Masuk mahkamah kalah! Minta bubar DUN, Sultan Perak tak perkenan. Jadi Nizar nak buat apa?

Dari kacamata rakyat yang bersimpati dengan Nizar dan dari dikalangan penyokong Pakatan Rakyat, Dato Seri Nizar Jamaludin adalah hero baru mereka selain Anwar Ibrahim.

1 comments:

cari June 17, 2009 at 9:11 AM  

PRK Bukit Gantang-PR hilang hampir 20% pengundi melayu..kalau tak kerana pengundi bukan melayu dah lama IR Nizar tewas..
sokong islam anda selamat(Pakatan rakyat)
stiker kereta yang mudah dilihat di kawasan changkat jering.

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP