KUNJUNGAN HORMAT ATAU SINDIRAN TERHORMAT LEE KUAN YEW?

Sunday, June 14, 2009


Perjumpaan dengan Rosmah. Apa tujuan sebenar Lee Kuan Yew?

Membaca tajuk utama akhbar tempatan hari ini terpapar berita pertemuan sejam antara isteri Perdana Menteri Malaysia, Datin Seri Rosmah Mansor dengan Menteri Kanan Singapura, Lee Kuan Yew. Hampir semua akhbar perdana dan tempatan memuat gambar-gambar pertemuan itu yang berlangsung sejam di rumah PM di kuala Lumpur.

Perjumpaan turut dihadiri tiga menteri Singapura, Menteri Kewangan Tharman Shanmugaratnam, Menteri Pelajaran Ng Eng Hen dan Pemangku Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kesenian Singapura Lui tuck Yew dan Setiusaha Kanan Parlimen Magasos Zulkifli. Jelas sekali pertemuan itu pertemuan rasmi bukan kunjungan biasa untuk makan satay dan kueh sahaja.

Menurut Lee Kuan Yew, pertemuan itu diatur sendiri DS Najib kerana dia difahamkan Rosmah dan DS Najib “worked as a team”. Apakah maksud Lee Kuan Yew mengeluarkan kenyataan itu? Apa tanggapan umum terhadap kenyataan Dato Seri Najib dan Datin Seri Rosmah bekerja sebagai satu pasukan?

Jika perjumpaan itu antara isteri Lee Kuan Yew atau isteri Lee Hsien Long isteri PM Singapura dengan isteri PM Malaysia, orang ramai tidaklah mengambil pusing sangat tetapi Menteri Kanan Singapura yang begitu berpengaruh berbincang dengan isteri PM Malaysia? Apakah yang dibincangkan?

Konsep 1Malaysia, 1Perdana Menteri. Fikir-fikirkanlah

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP